Szukaj szczoteczki

Zdrowe przekąski dla dzieci i ich zębów

10 lipca 2018

Jakie przekąski wybrać, aby zadbać o zdrowie naszych dzieci? Czego unikać, a co wprowadzać do codziennej diety?

Niestety większość przekąsek, za którymi przepadają dzieci są niezdrowe i najczęściej powodują powstawanie próchnicy. Wynika to zazwyczaj z dużej ilości cukru np. w batonach, chrupkach i napojach. Cukier jest czynnikiem obniżającym pH w jamie ustnej. Jest sprawcą namnażania się bakterii. Co w takim razie powinny jeść nasze dzieci? Poniżej przygotowaliśmy „top 5” najlepszych przekąsek, dzięki którym dostarczysz potrzebne i zdrowe składniki.

1. Paski papryki

Słodka papryka, którą Twoje dziecko może łatwo zabrać ze sobą do szkoły jest kopalnią witaminy C. Wspomaga ona regenerację dziąseł i utrzymuje je w dobrej kondycji. Dzięki spożywaniu stripsów z papryki, Twoje dziecko dostarczy witaminę E wspomagającą układ odpornościowy oraz skutecznie zwalczy infekcję i zakażenia związane z dziąsłami.

2. Jogurt i płatki zbożowe

Wapń jest podstawowym minerałem budulcowym zdrowych i mocnych zębów. Przy wyborze odpowiedniego jogurtu kieruj się naturalnymi kawałkami owoców, bez sztucznych aromatów i obszernych ilości cukru. Świetnym dodatkiem będą pełnoziarniste płatki zbożowe. Tutaj też musisz być ostrożny, ponieważ wielu producentów dodaje spore ilości niechcianego cukru.

3. Marchew i masło orzechowe

Masło orzechowe to produkt bogaty w witaminę E. Z kolei marchew dostarcza witaminę A – podstawę solidnego układu odpornościowego. Zrozumiałe jest to, że dzieci nie będą tak zadowolone z pokrojonej marchewki jak z paczki chipsów. Niestety zdrowie wymaga poświęcenia.

4. Tuńczyk i pełnoziarniste krakersy

Witamina D, która obecna jest w tuńczyku pomaga przyswajać wapń do naszego organizmu. Pamiętajmy aby nie przesadzać z ilościami jego spożywania w ciągu tygodnia. Krakersy mogą zastąpić wspominane chipsy. W ten sposób dostarczysz swoim dzieciom sporo przeciwutleniaczy odpowiedzialnych za układ odpornościowy. Pamiętaj, jeśli krakersy to tylko te pełnoziarniste! Zwykłe posiadają zbyt dużo rafinowanych węglowodanów.

5. Indyk, chude mięso, ser

Indyk to lider wśród mięs. Zawiera mało tłuszczu i węglowodanów. Sery nisko tłuszczowe są kopalnią wapnia oraz białka. Mimo ich wspaniałości nie wolno ich konsumować zbyt często. Zawierają jednak spore ilości tłuszczu, który nie jest wskazany w diecie młodego człowieka.

Kategoria : Blog